גיזום עצים עם מנוף

מה קורה אם גוזמים עץ בזמן הלא נכון?

האם ניתן לגזום עץ בזמן הלא נכון?

גיזום הוא צורה נפוצה של טיפול בעצים שעוזרת לשמור על בריאות העצים ומראה נהדר. גיזום יכול להתבצע בכל עת של השנה, אבל יש כמה זמנים ספציפיים שבהם הוא יעיל יותר מאחרים.

במאמר זה, נחקור מה קורה אם תגזום עץ בזמן הלא נכון. מידע נוסף על גיזום עצים בזמן הנכון באתר gizum10.co.il אומן הגיזום.

אפשר לגזום עץ בזמן הלא נכון. למעשה, אתה יכול לעשות זאת כל השנה! אבל יש כמה זמנים ספציפיים שבהם זה יעיל יותר מאחרים. לדוגמה, בסוף הקיץ או חודשי הסתיו כאשר עלים נפלו מהעץ והצמיחה החדשה האטה לקראת החורף, כדאי להמתין עד האביב הבא לפני הגיזום.

גיזום הוא תהליך שנדרש לעץ לצמוח בריא וחזק. מכיוון שהוא מסיר את הענפים והעלים העודפים מהעץ, הוא מקדם צמיחה חדשה.

גיזום יכול להתבצע בכל עת של השנה, אבל יש כמה זמנים ספציפיים שבהם זה מועיל יותר מאחרים. לדוגמא, גיזום חורף מועיל יותר מגיזום בקיץ מכיוון שבחורף, העצים רדומים וזרימת המוהל שלהם הואטה מה שהופך אותם פחות פגיעים לנזקים הנגרמים מגיזום.

גיזום עץ – מתי לקצץ ומתי לתת לגדול?

גיזום הוא תהליך הכולל כריתת ענפי עצים על מנת לשמור על גודלו, צורתו ובריאותו של העץ. תהליך זה צריך להיעשות בזמן הנכון כדי להבטיח שיש לו את האפקט הרצוי.

הזמן הנכון לגזום עץ הוא כשהוא רדום. זה בדרך כלל במהלך החורף או במהלך הסתיו, כאשר יש פחות עלים על העצים. הזמן הלא נכון לגזום עץ הוא במהלך האביב או הקיץ כאשר יש יותר עלים על העצים.

גיזום עץ עם מנוף סל הוא עבודה עדינה. אם גוזמים עץ בזמן הלא נכון, יכולות להיות לכך השלכות על צמיחתו.

ישנן שתי סיבות עיקריות לגזום עצים – לשלוט בגודלם ולשלוט בצורת החופה. גיזום עצים בזמן הנכון יעזור להם לצמוח טוב יותר ולהישאר בריאים.

אתה צריך לדעת מתי לגזום את העצים שלך על ידי ביצוע העצות הבאות:

– בחורף, אם אתה מבחין שענפים מתים או חולים, הסר אותם מכיוון שהם עלולים להפיץ מחלות או להתנתק ברוחות עזות.

– באביב, אם אתה מבחין בניצנים חדשים על ענפים, זה הזמן לקצץ את הגבעולים האלה בחזרה כדי שהם לא יגדלו יותר מדי ולהתחיל להתחרות בענפים אחרים על אור שמש ומים.

כמה חשוב לדעת מתי לגזום את העצים שלך?

חשוב לדעת מתי לגזום את העצים. אם תגזום אותם בזמן הלא נכון, זה יכול להוביל להרבה בעיות. ייתכן שבסופו של דבר תקבל עץ שיש לו ענפים כבדים מדי עבור העץ והוא בסופו של דבר ייפול. אתה עלול גם בסופו של דבר עם עץ לא בריא שיש לו יותר מדי עלים ולא מספיק אור חודר.

הזמן הטוב ביותר לגזום עצים הוא באביב או בסוף החורף רגע לפני תחילת צמיחה חדשה. זה יעזור לעצים שלך להישאר בריאים וחזקים.

חשוב לדעת מתי לגזום את העצים שלכם כי אם תעשו זאת בזמן הלא נכון, זה יכול להוביל להרבה בעיות.

אם תגזום מוקדם מדי בעונה, אתה עלול לפגוע בעץ על ידי הסרת ניצנים שעדיין לא מוכנים. אם תגזום מאוחר מדי בעונה, ייתכן שלא יישאר יותר מוהל וזה יקשה על העץ שלך להתאושש בשנה הבאה.

חשוב גם לדעת איזה סוג עץ יש לכם כדי שתדעו מתי הוא זקוק לגיזום. לדוגמה, אם אינכם בטוחים מתי לגזום עץ כלב או אפרסק, התייעצו תחילה עם מומחה לפני קבלת החלטות דרסטיות.

Related Posts