לחץ דם נמוך

לדוגמה, אם לחץ הדם של אדם נמוך מדי, איברים חיוניים (במיוחד המוח) עלולים להיות מורעבים מחמצן וחומרי תזונה. לחץ דם נמוך חמור עלול לגרום נזק ללב ולמוח שלך על ידי כך שגורם לגוף שלך לאבד מספיק חמצן כדי לבצע את תפקידיו. אבל לחץ דם נמוך יכול להיות סימן לבעיה בסיסית, במיוחד אצל מבוגרים, והוא יכול לגרום לזרימת דם לא מספקת ללב, למוח ולאיברים חיוניים אחרים.

עם זאת

עבור אנשים רבים, לחץ דם נמוך באופן חריג (יתר לחץ דם) עלול לגרום לסחרחורת והתעלפות. גורמים נוספים ללחץ דם נמוך כוללים תרופות, דימום, הזדקנות ומצבים כמו התייבשות, הריון, סוכרת ובעיות לב. תרופות שנקבעו לטיפול במחלת פרקינסון יכולות גם לגרום ליתר לחץ דם עורקי נמוך, במיוחד ליתר לחץ דם תנוחתי. יתר לחץ דם יכול להיגרם מנפח דם נמוך (היפובולמיה), [8] שינויים הורמונליים, [9] כלי דם מורחבים, [10] אנמיה, [11] בעיות לב, [12] או בעיות אנדוקריניות.

ירידה בתפוקת הלב למרות נורמבולמיה עקב אי ספיקת לב חמורה

אוטם שריר הלב, בעיות במסתמי הלב, או קצב לב נמוך מאוד (ברדיקרדיה) מוביל לרוב ליתר לחץ דם ולהתקדמות מהירה להלם קרדיוגני. תת לחץ דם עורקי נגרם מהרחבת כלי דם מוגזמת או התכווצות כלי דם לא מספקת (בעיקר עורקים קטנים). משתנים, תרופות נוגדות דיכאון טריציקליות ותרופות להפרעות זיקפה עלולות גם הן לגרום ללחץ דם נמוך.

לתרופות המשמשות לטיפול בלחץ דם נמוך יש מספר תופעות לוואי

חלקן יכולות להיות חמורות. תרופות רבות עלולות לגרום גם ליתר לחץ דם אורתוסטטי, במיוחד אלו המשמשות לטיפול בלחץ דם גבוה – משתנים, חוסמי בטא, חוסמי תעלות סידן ומעכבי אנזים הממיר אנגיוטנסין (ACE) ותרופות נוגדות דיכאון ותרופות המשמשות לטיפול במחלת פרקינסון. תפקוד לקוי של זיקפה. למרות שבדרך כלל לא מדובר במחלה רצינית, לחץ דם נמוך עלול להוביל להתעלפות ולנפילות.

אם לא מטפלים בלחץ דם נמוך

ייתכן שהמוח, הלב ואיברים אחרים לא יקבלו מספיק דם ואולי לא יפעלו כראוי. מצבים מסוימים עלולים לגרום ללחץ דם נמוך ממושך, שעלול להפוך למסוכן אם אינו מטופל. תסמינים אלו עשויים להיות סימנים לבעיה בסיסית שעלולה לדרוש טיפול רפואי.

אם אתה חווה סחרחורת

סחרחורת, בחילה או תסמינים אחרים, מומלץ לפנות לרופא. הרופא שלך ישוחח איתך על כל תופעות הלוואי של התרופה. באופן דומה, אם יש לך לחץ דם נמוך בצורה חריגה בבית ללא כל תסמינים, כנראה שאינך צריך לראות את הרופא שלך.

קריאה מתחת לנורמה אינה מה לדאוג אלא אם כן אתה חווה תסמינים או בעיות אחרות

בהתאם להיסטוריה הרפואית שלך ולתסמינים, הרופא שלך עשוי לבדוק את הלב שלך עם אקו לב, אלקטרוקרדיוגרמה או בדיקת מאמץ. אתה יכול גם לעשות בדיקות דם כדי לבדוק את רמות ההורמונים מסוימים. אם את בהריון, הרופא המיילד/גינקולוג או המיילדת שלך צריכים לעקוב אחר לחץ הדם שלך.

יתכן שהלב שלך לא מזרים מספיק דם

כדי לענות על צרכי הגוף שלך. חום, הקאות, שלשולים קשים, שימוש יתר בתרופות משתנות ופעילות גופנית נמרצת עלולים להוביל להתייבשות, מצב שעלול להיות חמור בו הגוף מאבד יותר מים ממה שהוא סופג. אפילו התייבשות קלה (ירידה של 1% עד 2% במשקל הגוף) עלולה לגרום לחולשה, סחרחורת ועייפות.

אם סוג זה של לחץ דם נמוך מתרחש לאחר ארוחה

זה נקרא יתר לחץ דם אורתוסטטי לאחר ארוחה. ירידה בנפח הדם, hypovolemia, היא הסיבה השכיחה ביותר ליתר לחץ דם. שינוי ב-20 מ"מ כספית בלבד. אמנות, למשל, ירידה מ-110 סיסטולי ל-90 מ"מ כספית. אמנות, עלול לגרום לסחרחורת והתעלפות כאשר המוח אינו מקבל מספיק דם.

זה עלול להיעלם כאשר זה עתה סיימת לאכול כי דם יכול להיסחף לתוך המעיים אם אתה עומד במשך פרקי זמן ארוכים

מיובש ויש לך חום. עם זאת, אתה עלול לחוות את זה גם אם אתה בהריון, מיובש, מחומם יתר על המידה, או סובל ממחלת לב, סוכרת או סוג כלשהו של הפרעה נוירולוגית.

אם אתה חווה תסמינים כשאתה קם או משנה את עמדתך בפתאומיות, ייתכן שיש לך תת לחץ דם תנוחתי. מיטל כדורי הנטורופתית יכולה  להמליץ לך על סמך בדיקות הדם שלך את התזונה המותאמת אישית לטיפול בלחץ הדם  שלך.

אנשים שחוו הלם הקשור ליתר לחץ דם יזדקקו לטיפול דחוף

כדי להחזיר את זרימת הדם לאיברים ולנרמל את לחץ הדם. לדוגמה, אם אתה מאבד הרבה דם, אם יש לך תגובה אלרגית הנקראת הלם אנפילקטי, או אם יש לך הלם מזיהום חיידקי. אנשים עם סימנים מסוימים של הלם אנפילקטי או ספטי זקוקים לטיפול דחוף.

הלם ספטי ותסמונת הלם רעיל נגרמים על ידי זיהומים חיידקיים. החיידקים תוקפים את דפנות כלי הדם הקטנים, ומאלצים אותם לברוח מהדם אל הרקמות שמסביב. הדם נשאב דרך מערכת הדם, דוחס את דפנות העורקים והוורידים.

לחץ הדם מווסת כל הזמן על ידי מערכת העצבים האוטונומית

המשתמשת ברשת מורכבת של קולטנים, עצבים והורמונים כדי לאזן את ההשפעות של מערכת העצבים הסימפתטית, הנוטה להגביר את לחץ הדם, ומערכת העצבים הפאראסימפתטית, מה שמוריד אותו. תת לחץ דם מאובחן במדידת לחץ הדם הראשונה, באופן לא פולשני באמצעות מד לחץ דם או פולשני באמצעות צנתר עורקי (בעיקר במסגרות טיפול נמרץ).

מדידת הדם המוזרם דרך העורקים כאשר חדרי הלב מתכווצים נקראת לחץ סיסטולי או סיסטולה. מדידת תקופות המנוחה נקראת לחץ דיאסטולי או דיאסטולה.

סיסטולה מספקת דם לגוף שלך

ודיאסטולה מספקת דם ללב שלך על ידי מילוי העורקים הכליליים שלך. המספר הדיאסטולי (התחתון) מציין כמה דם נדחף בין פעימות הלב כאשר הלב רגוע ומתמלא בדם. המספר הסיסטולי (גבוה יותר) מציין כמה דם נדחף החוצה כשהלב פועל.

מדידה גבוהה, הנקראת לחץ דם סיסטולי, נמצאת בראש הקריאה. הלחץ התחתון נקרא דיאסטולי ונרשם כמספר נמוך יותר. הוא נמדד על ידי לחץ דם סיסטולי (כאשר הדם זורם) ולחץ דם דיאסטולי (בין פעימות כאשר הלב במנוחה).

בדרך כלל

לאחר אכילה, קצב הלב עולה כדי לשלוח דם למערכת העיכול. זאת כאשר מספר תאי הדם האדומים נמוך מהנורמה או שכמות ההמוגלובין, החלק בדם הנושא חמצן, נמוכה מהנורמה. הלם מתרחש כאשר האיברים שלך לא מקבלים את הדם והחמצן הדרושים להם כדי לתפקד כראוי.

תת לחץ דם מתווך עצבי מתרחש כאשר יש רפלקס לא תקין בין הלב והמוח המתפקדים כרגיל

על פי בית החולים ג'ונס הופקינס. תת לחץ דם אורתוסטטי מתרחש כאשר יש שינוי פתאומי בתנוחת הגוף. בדרך כלל, כאשר אתה קם ממצב ישיבה או שכיבה, כלי הדם של הגוף מתכווצים תחת כוח הכבידה.

כאשר זרימת הדם נמוכה מדי

כדי לספק מספיק חמצן וחומרי מזון לאיברים חיוניים כגון המוח, הלב והכליות, האיברים אינם פועלים כרגיל ועלולים להינזק באופן זמני או קבוע. מחסור בויטמין B-12, חומצה פולית וברזל יכול למנוע מהגוף לייצר מספיק תאי דם אדומים (אנמיה), מה שמוביל לירידה בלחץ הדם.

 

Related Posts